Pressmeddelande för sommarfestivalen 28-30 juli

cropped-Medaljong_Mitt_Strangnas_Sned.png

Pressmeddelande 2016-07-25

Strängnäs sommarfestival 28-30 juli arrangeras av Centrumföreningen Mitt Strängnäs med alla medlemmar som medproducenter. Festivalens tema är “Gilla Strängnäs” och vi vill med det skapa en lokalproducerad festival för stadens innevånare, sommargäster och turister. Vi vill hålla fest på torget och hos stadens näringsidkare och visa vad Strängnäs kan göra för innevånare och besökare. Det blir en scen på torget med många aktiviteter och underhållning samt längre öppettider hos våra näringsidkare med intressant shopping. I år sprider vi också loppisborden längs stadens gator och hoppas på många loppissäljare.

-Vi bygger vidare på förra årets succé ”Sommarnatt” som var en test och utökar i år till tre dagar med ett omfattande program som vi avser utveckla och fortsätta med kommande år vid denna tid i juli, säger Aestan Orstadius

– Hela programmet är lokalproducerat och engagerar många frivilliga krafter i Strängnäs där vi vill visa upp vad vi har och kan göra för att skapa fest i staden och hos våra medlemmar, säger Richard Larson

-Det viktigaste är att vi gör festivalen tillsammans. Aktiva besökare som deltar är viktigt, säger Kent Lindén

– Det blir ett varierat program. En festivalkör har satts ihop och bjuder på stämningsfull konsert i sommarnatten, det blir en ”festivalsoffa” med gäster, modevisning, loppis, och på kvällarna kommer stadens restauranger presentera trevliga festivalerbjudanden, säger Pernilla Eklund

Nu hoppas vi på fint väder och många besökare på stan!

Se bifogat program och besök vår webbplats www.mittstrangnas.se

För vidare kontakter och information: Pernilla Eklund, sekreterare Mitt Strängnäs

Mobil: 0732 546 166, E-post: info@mittstrangnas.se

MS_Sommarfestival_logo